Share:

hezbollah-in-black-paradeBeirut, Lebanon-  Egyptian Satellite provider Nilesat has stopped the broadcast of Al Manar, the TV channel run by the Lebanese militia Hezbollah.

The Egyptian-owned provider attributed its decision to stop airing Al Manar on its satellite services to the channel’s programmes, which it described as “fomenting sectarian tension and strife,” the Lebanese National News Agency (NNA) reported.

Nilesat also notified the Lebanese Ministry of Telecommunications that it was stopping broadcasting from the government earth station in Jouret Al Ballout starting Wednesday afternoon, “as the contract with the Lebanese state has expired since 2015.”

Several Lebanese TV channels, including TeleLiban, Al Jadeed, and NBN, that are broadcast by Nilesat are expected to be taken off air on the Egyptian provider.

“The Telecoms minister and I are trying to address the issue with the Nilesat administration and the relevant authorities in Egypt,” Lebanese Information Minister Ramzi Joreige was quoted as saying by local media

Share:
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.